za przeproszeniem - z Sieci
_________

Kochaj i rób co chcesz. Szanując św. Augustyna i  swój geld .
za przeproszeniem - z Sieci _________ Kochaj i rób co chcesz. Szanując św. Augustyna i swój geld .
Serafinsky Serafinsky
191
BLOG

Jankeskie obrachunki. Merkantylna abrakadabra

Serafinsky Serafinsky Rozmaitości Obserwuj notkę 2

         

   Na własne oczy słyszałem , że dziś Amerykanie wydadzą na Walentynki ponad  20 mld dolców. To najbardziej komercyjne ze wszystkich jankeskich świąt.  

Trochę rzecz durnowato wygląda : wydawanie ciężko zarobionego grosiwa dla podtrzymania tradycji nie mającej z miłością niczego wspólnego.  A przecież miłość jest piękna , gdy kogoś dopadnie i trzyma - daj Boże - jak najdłużej.

        I chyba nie ma sensu  rozwodzić się nad tym , że prawdopodobnie na pomysł Walentynek wpaść musieli jacyś  mocnołebscy Starozakonni ; tylko oni mogli zauważyć ,że św. Walenty nie tylko walczył  jako biskup podrzędnej diecezji koło Rzymu  , z cesarzem  Klaudiuszem II Gotem w obronie małżeńskiej instytucji , ale że był też przy okazji opiekunem obłąkańców.

Wiadomo , atak  ( nieoczekiwany ) miłości , czyni z osób normalnych , osobniki szalone, czyli podatne na wzmożoną pokusę  wydawania cashu. Zaciera więc spocone łapki napalony na zysk kupiec , a oni - cokolwiek nie rzec - Jankesowie nieroztropni , co im w karmanie zostanie , wydadzą od poniedziałku na rodzinnego psychoanalityka.

           Znacznie gorzej z dziwnym ludem polskim : ten małpując wszystko co da się od cudaków zza Wielkiej Wody , nie zastanowi się na oczywistą oczywistością , że biznes psychoanalityczny , mamy w kraju moc niedorozwinięty. 

      Na koniec taki ja : hybryda pospoplitego ślimora z zodiakalnym Bykiem  - znów na czas nie zdążyłem się zakochać i mam święty spokój. W stadle dogrobnym.

       Wesołej niedzieli dziś i łagodnego kaca ( moralniaka też ) jutro.

 

Dzisiaj o poranku wyczytałem u kogoś  z moich znajomych ,że z dwóch słów , najczęściej powtarzanych tak w literaturze , jak i publicznie są  - KOCHAM CIĘ.

    To dlaczego  tak ich się wstydzimy ? Czemu boimy ? Sakramencka ambiwalencja !

 

                                 Serafinsky / Adam Kadmon

Serafinsky
O mnie Serafinsky

Jestem istotą czującą , która swoje przeżyła.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości